23 - Зүл-хиджа, 1446 жыл.
     19 - Маусым, 2025 жыл.   


СЕКСЕНІНШІ ХАТ

Бұл хат мырза Фәтхуллаһ Хакимге жазылған. Жетпіс үш топтың арасында құтылатын бір топтың әһли сүннет тобы екені жазылуда:

Аллаһу та'ала Мұхаммед Мұстафаның (алә сахибиһиссалату уәссәләм) нұрлы жолында жүруді нәсіп етсін! Парсы тіліндегі шумақтың аудармасы:

Ісіміз осы. Одан басқасының бәрі бос тірлік.

Хадис шәрифте мұсылмандардың жетпіс үш топқа бөлінетіні хабар берілді. Бұл жетпіс үш топтың әрқайсы исламды ұстанатынын айтады. Тозақтан құтылатыны хабар берілген топтың өз тобы екенін әрқайсы айтады. «Мүминун» сүресінің елу төртінші [54] және «Рум» сүресінің отыз екінші аятында: «Әр топ өзінің тура жолда екенін ойлап қуануда» делінген. Алайда бұл әр түрлі топтардың арасында құтылатын біреуінің белгісін, ишарасын пайғамбарымыз (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) былай хабар берген: «Ол топта болғандар менің және сахабаларымның жолында болғандар». Ислам дінінің иесі өзін айтқаннан кейін асхаби кирамды да (ридуануллаһи та'ала алейһим әжмаин) айтуына қажеттілік болмаса да оларды да қосуы «Менің жолым – сахабаларым жүрген жол. Құтылу жолы тек қана сахабаларым жүрген жол» деген сөз. «Ниса» сүресінің жетпіс тоғызыншы аятында: «Расулыма бағынған адам әлбетте Аллаһу та'алаға бағынған болады» делінген. Расулға бағыну Аллаһу та'алаға бағыну деген сөз. Оған (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) бағынбау Аллаһу та'алаға қарсы шығу саналады. Аллаһу та'алаға бағынуды Расулына бағынудан басқа екенін ойлайтындарға қатысты түскен «Ниса» сүресінің «Аллаһу та'аланың жолы мен Расулының жолын бір-бірінен айырғысы келеді. «Сенің айтқаныңның кейбіріне сенеміз, кейбіріне сенбейміз» дейді. Екеуінің арасынан бөлек жол ашқысы келеді. Олар әлбетте кәпір» деген жүз қырық тоғызыншы аяты олардың кәпір екенін хабар береді. Асхаби кирамның (ридуануллаһи та'ала алейһим әжмаин) жолында жүрмей пайғамбарға (алейһиссалату уәссәләм) бағынғанын айтатын адам қателеседі. Оған (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) бағынған емес, қарсы шыққан болып саналады. Мұндай жолды ұстанған адам қияметте құтыла алмайды. «Мужадәлә» сүресінің «Олар дұрыс нәрсе істедім деп ойлайды. Біліңдер, олар өтірікші, кәпір» деген он сегізінші аяты осы сияқтылардың жағдайын көрсетеді.

Асхаби кирамның (алейһимурридуан) жолында жүргендер еш күмәнсіз әһли сүннет уәл жамағат тобы. Аллаһу та'ала осы топтың шаршамастан, жалықпастан еңбектенген ғұламаларына мол марапатын берсін! Тозақтан құтылатын топ тек қана осылар. Өйткені пайғамбарымыздың (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) сахабаларына (алейһимурридуан) тіл тигізетін адам оларға еруден әлбетте мақұрым қалады.

[Шиилер он екіге бөлінген. Әр бөлігі де тарауларға бөлінген. Кейбірлері дәретсіз, ғұсылсыз жүреді. Намаз оқитындары аз. Бәрінің ақидасы, сенімі әһли сүннеттен өзгеше. Олар Алеуи емес. «Алеуи» – әһли сүннетті жақсы көретін, олардың жолымен жүретін адам деген сөз. Имам Әли және оның хазреті Фатимадан тараған балалары «Әһли бәйт» деп аталады. Әһли бәйтті жақсы көру абыройын әһли сүннет тапқан, оларды жақсы көруді, олардың жолында болуды соңғы демде иманмен кетудің белгісі, ишарасы деп білген. Олай болса алеуи – әһли сүннет. Сондықтан алеуи болғысы келген адамның әһли сүннет болуы қажет. Қазіргі таңда дүмшелер және мұсылмандыққа еш қатысы жоқ адамдар мүбәрәк алеуи атауын әһли сүннеттен алып, өздеріне тағып алғысы келеді. Бұл көркем атауды жамылып, жастарды алдауға, Расулуллаһтың жолынан айыруға тырысуда. Бұл туралы «Хақ сөздің дәлелдері» кітабымызда кеңірек мәлімет бар].

Ал Мутәзили адасқан ағымы кейіннен пайда болған. Оның құрушысы Уасил бин Ата деген адам Хасан Басридың (рахметуллаһи алейһ) шәкірті еді. Иман мен күпір арасында тағы үшінші бөлім бар екенін айтып, Хасан Басридың жолынан айрылғандықтан Хасан Басри оған «И’тәзәлә анна» деді, бұл «бізден айрылды» деген сөз. Басқа барлық адасқан ағымдар да кейіннен пайда болды.